1. Google Analitycs
Cu ajutorul google analitycs ai acces la numarul de vizitatori al site-ului/magazinului tau online, la sursele de trafic si multe alte informatii pretioase. Il consider unul din cele mai performante si complexe intrumente de masurare a traficului.
2. Google Alerts
Daca vrei neaparat sa aflii pe email ultimele noutati din domeniul tau, seteaza-ti alertele google. Practic, in urma cuvintelor cheie pe care le scrii in alerts, vei primi pe email site-urile indexate de google ce contin respectivele cuvinte.
De exemplu, una din alertele setate de mine este “comert online”. In momentul in care google indexeaza un site/blog ce contine cuvintele comert online primesc pe email link-urile respective.
3. Google Groups
Poti crea un grup de persoane cu care ai interese comune, sa te conectezi cu oamenii din domeniul tau de activitate sau, de ce nu, cu clientii tai. Grupurile google pot fi un instrument puternic de marketing daca sunt folosite inteligent. Grupul creat de tine poate fi public sau privat.
Deasemeni, poti adera la grupurile existente si care iti prezinta interes. Ultimele modificari facute de google ( decembrie 2010 ) ofera o interfata mult mai intuitiva decat cea cu care eram obisnuiti.
4. Directory
Gasesti site-uri pe categorii. Directorul google este locul in care neaparat trebuie sa ai site-ul/magazinul listat, mai ales din considerente SEO.
Este un sistem de publicitate online in care platesti doar atunci cand cineva iti acceseaza pagina in urma unui anunt publicitar google. In acest articol prezint pe scurt instrumentele google, insa adwords merita articole intregi si studii complexe. Nu ies din formatul acestui articol asa ca va scriu principalele avantaje ale google adwords:
– Reclama ta apare doar persoanelor interesate ( targetare puternica ).
– Iti faci publicitate in functie de bugetul disponibil.
– Ai control asupra campaniilor publicitare si a cheltuielilor.
– Beneficiezi de un sistem complex de gestiune si rapoarte.
Pentru publicitate prin google adwords va recomad sa apelati la un specialist, in caz contrar riscati sa pierdeti bani.
6. Google Calendar
Reprezinta posibilitatea ta de a iti organiza activitatea. Aici gasim cateva caracteristici extrem de interesante cum ar fi: acesibilitate ( poate fi accesat de pe orice calculator legat la internet, tableta, smartphone..etc ), legatura cu Microsoft Outlook ( in cazul meu am sincronizare intre calendarul de la Outlook 2010 si calendarul google ), posibilitatea de a primi memento-uri pe telefonul mobil – gratuit !
7. Google Tasks
Este o completare la google calendar ce ofera posibilitatea de a crea liste cu diferite task-uri. Daca aveti google chrome ( daca nu-l aveti..instalati-l rapid ) cautati extensii pentru google task si veti avea o experienta frumoasa a organizarii listelor cu ”de facut”.
8. Google Docs
Cel mai popular sistem de creare si gestionare a documentelor ” in the clouds “
Cu ajutorul google docs poti: crea documente de la zero, incarca mai multe tipuri de fisiere, edita documentele existente in contul tau.
O alta caracterisitica este posibilitatea de a colabora cu alte persone in editarea anumitor documente.
Google Docs necesita articole dedicate asa ca o sa revin cu detalii complete ( aboneaza-te la blog )
9. Google Place
Asa cum spune si google: ajuta-ti clientii sa te gaseasca pe harta. Nu este cazul sa iti spunem cati oameni utilizeaza hartile google. Acum poti bifa locatia afacerii tale pe aceste harti.