Conform definitiei lui Jakob Nielsen, uzabilitatea este un atribut calitativ care se refera la cat de usor poate fi folosit un lucru; mai exact, se refera la cat de repede pot invata oamenii sa foloseasca ceva, cat de eficienti sunt atunci cand o fac, cat de memorabila este experienta, cat sunt de predispusi la erori si cat de multa satisfactie obtin comparabil cu asteptarile lor [ definitie preluata de pe Wikipedia.
Cand un site are un grad mare de uzabilitate intelegem ca site-ul/magazinul online respectiv ofera vizitatorilor o experienta placuta, si o maniera usoara de navigare.
Daca esti proprietarul unui site, verifica cele de mai jos:
1. Timpul de incarcare a siteului.
Cu cat site-ul se incarca mai repede cu atat ai mai multe sanse ca vizitatorul sa nu il inchida.
2. Cromatica generala.
Nici tu nu ai sta pe un site unde culorile obositoare iti deranjeaza ochiul. Sunt anumite reguli in cromatica de web design si este bine sa le citesti.
3. Meniul de navigare.
Este bine plasat astfel incat sa il vezi imediat ce pagina sa incarcat? Are o structura logica? Verifica.
4. Logoul siteului.
Este recomandat ca in momentul cand se da click pe logo, vizitatorului sa ii apara prima pagina.
5. Reclame & Pop-up
Una din cele mai stresante situatii cu care se confrunta orice vizitator este nu poata vedea continului de care este interesat datorita reclamelor sau casetelor pop-up. Cu siguranta gasesti o metoda buna de a rula reclame pe site fara sa obstructionezi informatia ce trebuie afisata.